Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΑΖΕΥΟΥΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ


ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΝΕΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ


 ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
ΜΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Ο στόχος για ένα συνδικάτο σιδηροδρομικών και μία Ομοσπονδία Μεταφορών, δεν είναι καινούργιος. Είχε τεθεί τουλάχιστον 15 χρόνια πριν και μάλιστα με ομόφωνες αποφάσεις συνεδρίων. Αυτός ο στόχος  ετέθη στο πλαίσιο αποφάσεων Συνεδρίων της ΓΣΕΕ για την αναδιοργάνωση – ανασυγκρότηση του συνδικαλιστικού κινήματος της χώρας ώστε να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα κατακερματισμού και πολυδιάσπασης.

Για πολλούς λόγους (που δεν είναι της στιγμής να αναλυθούν) η ανασυγκρότηση δεν προχώρησε. Τα αποτελέσματα αυτής της κατάστασης τα βιώσαμε οι σιδηροδρομικοί, ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο. Πέρυσι με τους νόμους για την «εξυγίανση» των μέσων μαζικής μεταφοράς και φέτος με το νόμο για την εργασιακή εφεδρεία. Και στις δύο περιπτώσεις, από όλους τους σιδηροδρομικούς ετίθετο το θέμα του συντονισμού αποφάσεων και δράσεων, αλλά ποτέ δεν έγινε δυνατός αυτός ο συντονισμός ώστε να ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο.

Σήμερα το σ.κ. στο σιδηρόδρομο αλλά και γενικότερα είναι βαριά ηττημένο. Και μετά από μια βαριά ήττα μπαίνουν επιτακτικά ζητήματα όπως η ανασυγκρότηση, η ανανέωση ηγεσιών, ο αναπροσανατολισμός στόχων, η αλλαγή συσχετισμών, η αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των σωματείων και στον τρόπο λήψης των αποφάσεων.

Πρέπει να γίνει συνείδηση σε όλους ότι, με τα μέτρα που έχουν παρθεί μέχρι τώρα, δεν τελειώσαμε. Αυτό είναι αυταπάτη. Έχουμε μπροστά μας το λιγότερο μια εικοσαετία σκληρής μονόπλευρης λιτότητας. Έχουμε μπροστά μας και νέα σκληρότερα μέτρα μέχρι το πλήρες ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ.α.) και νέες απολύσεις.

Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ

Σήμερα οι περίπου 3500 σιδηροδρομικοί (ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ) είναι οργανωμένοι σε 18 σωματεία, εκ των οποίων τα 4 περιφερειακά και τα 14 κλαδικά. Από αυτά:

12 σωματεία έχουν από 15 μέχρι 180 μέλη.
3 σωματεία έχουν από 220 μέχρι 420 μέλη και
2 σωματεία (ΣΣΒΕ, Σ.Σ. ΛΑΡΙΣΑΪΚΟΣ) έχουν από 800 μέχρι 900 μέλη.

Παρατηρούμε ότι, η μεγάλη πλειοψηφία των σωματείων έχουν κάτω από 180 μέλη με προοπτική περαιτέρω μείωσης τους. Οπότε γεννούνται τα ερωτήματα: Πως σωματεία με τόσα λίγα μέλη που είναι διάσπαρτα σε όλο το μήκος του δικτύου θα λειτουργήσουν; Πως θα κάνουν συνελεύσεις μελών; Πως θα έχουν την  απαραίτητη δια ζώσης επαφή με τα μέλη τους; Πως θα εξασφαλίσουν την οικονομική αυτοδυναμία τους για την κάλυψη της δράσης τους;

Η δραματική συρρίκνωση του προσωπικού σε συνδυασμό με την κατάργηση των ΣΣΕ, επιδομάτων, παροχών κ.α. έχουν κυριολεκτικά εξαφανίσει τις προϋποθέσεις ύπαρξης και λειτουργίας των σωματείων με τη σημερινή μορφή και δομή τους.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ

Το ενιαίο συνδικάτο των σιδηροδρομικών θα αποτελείται από το κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο και 3-4 παραρτήματα στα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά κέντρα. Τα παραρτήματα θα έχουν αυτοτέλεια δράσης και αποφασιστικές αρμοδιότητες για θέματα της περιοχής τους.

Κυρίαρχο όργανο του συνδικάτου είναι η Γενική Συνέλευση των μελών του, τις αποφάσεις της οποίας υλοποιεί το Διοικητικό Συμβούλιο του συνδικάτου.

Το συνδικάτο θα αναλάβει πρωτοβουλίες για τη  ίδρυση Ομοσπονδίας Μεταφορών.

Η οργανωτική ανασυγκρότηση δεν μπορεί να περιμένει. Εάν το σ.κ. εξακολουθήσει να παραμένει κατακερματισμένο – πολυδιασπασμένο μόνο και μόνο για τη διατήρηση λίγων συνδικαλιστικών θέσεων παραπάνω, τότε τα πράγματα θα γίνουν ακόμη χειρότερα.

Οι σιδηροδρομικοί δεν μπορούν να περιμένουν άλλο. Καλούμε τις συνδικαλιστικές παρατάξεις αλλά και τον κάθε σιδηροδρομικό ξεχωριστά να προχωρήσουμε γρήγορα αλλά όχι βιαστικά στην ίδρυση συνδικάτου που θα ενισχύσει την παρέμβαση και τη δράση μας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η γιαγιά η Φωτεινή

Η γιαγιά η Φωτεινή απ  τη Μικρά Ασία, στα τελευταία χάθηκε μέσα στη φαντασία. Και πάλι πίσω ήθελε να πάει στην πατρίδα κι όλο μου τραγούδαγε για τόσα που δεν είδα. Κοιμήσου τώρα Φωτεινή εκεί που ήσουν πήγα και όσα δεν τα έζησα στα μάτια σου τα είδα. Αρχόντισσα η Φωτεινή, σαν ήρθε στην Ελλάδα, ολημερίς μου μίλαγε για την Απολλωνιάδα. Κι έλεγα πως ταξίδευα μικρό παιδί στη λίμνη, με καπετάνιο τη γιαγιά και το παππού στη πρύμνη.

Το τραγούδι της «ΕΝΟΤΗΤΑΣ»

Χρόνια στα εργοστάσια πάνω στις μηχανές σίδερα και ιδρώτας η πραμάτεια μας, ηλεκτρολόγοι εφαρμοστές και λεβητοποιοί με τη σειρά μαζί με τα μεράκια μας Τώρα έφεδροι πρώτοι στη γραμμή στην ΕΝΟΤΗΤΑ είν΄ η δύναμη, όλοι μια γροθιά, πίσω αν δεν γυρνά ο εργάτης πάντα θα νικά. Στις αποθήκες στους σταθμούς επάνω στα κλειδιά να φύγει η ταχεία με ασφάλεια, χτες αποχαιρετήσαμε με δάκρυα το Στρατή είπε πως θα γυρίσει στην Αττάλεια. Τώρα έφεδροι πρώτοι στη γραμμή στην ΕΝΟΤΗΤΑ είν΄ η δύναμη, όλοι μια γροθιά, πίσω αν δεν γυρνά ο εργάτης πάντα θα νικά. Πάντα με χιόνια και βροχές το τρένο προχωρά χαράζει το ταξίδι μέσα στ΄ όνειρο, με ελεγκτές, με συνοδούς και μηχανοδηγούς νάχουνε τη ζωή τους πάντα όμηρο. Τώρα έφεδροι πρώτοι στη γραμμή στην ΕΝΟΤΗΤΑ είν΄ η δύναμη, όλοι μια γροθιά, πίσω αν δεν γυρνά ο εργάτης πάντα θα νικά.

Αυτή πλέον δεν είναι κυβέρνηση! Είναι ληστοσυμμορία!!!

Στην προκειμένη περίπτωση, τα παλληκάρια (Τσακαλώτος, Αλεξιάδης και ο αρχιμαφιόζος Σπίρτζης)   του καπετάν Αλέξη, με το ΦΕΚ 801/9.11.2015 διόρισαν το νέο Δ.Σ. της ΓΑΙΑΟΣΕ!!! Ποιόν διόρισαν Πρόεδρο ; Στη ΓΑΙΑΟΣΕ διόρισαν το ναυπηγό κ. Κων. Σταματάκη. Μάλλον την ετοιμάζουν για καθέλκυση! Ποιος είναι ο κ. Σταματάκης; Όπως μας ενημερώνουν οι συνάδελφοι από τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά: O K ων. Σταματάκης είναι συνδικαλιστής της ΠΑΣΚΕ, μέχρι λίγο αντιπρόεδρος του σωματείου ΤΡΙΑΙΝΑ του ναυπηγείου Σκαραμαγκά, στενότατος συνεργάτης του Βενιζέλου στην υπόθεση υποβρύχια και στην πώληση των ναυπηγείων από τους Γερμανούς στον άραβα Σαφά το 2010 (πρακτικά βουλής 21 – 22/9/2010). Στενός συνεργάτης του Προέδρου της ΓΣΕΕ Παναγόπουλου, με μεγάλη ευθύνη στη μεθοδευμένη πτώχευση (μαζί με τη ΓΣΕΕ) της μονάδας τροχαίου υλικού και του εκτοπισμού των εργαζομένων σε αυτήν. Ιδιαίτερα επιθετικός και προκλητικός σε αγωνιστές που πρόσκεινταν ειδικά στο Συνασπισμό και στο ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό...