Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΕ

ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΠΕΙΡΑΙΑ


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

-Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
-Οικονομικών

ΘΕΜΑ: Η απαξίωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) συνεχίζεται με ευθύνη της κυβέρνησης. Μετά θα ζητούν ευθύνες πάλι από τους εργαζόμενους.

Σχεδόν 3 μήνες από την εκλογή νέας κυβέρνησης και ο ΟΣΕ συνεχίζει να απαξιώνεται. Μετά τις παραιτήσεις των Διοικήσεων των εταιρειών του Ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ακόμη δεν έχουν ορισθεί νέες, δημιουργώντας εικόνα διάλυσης.  Ακόμη και οι λογαριασμοί κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ, ΟΤΕ κ.α.) πληρώνονται με πρόστιμα, ενώ, από 1/10/2009 η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών της ΕΔΙΣΥ παραμένει ακέφαλη μετά τη συνταξιοδότηση του Διευθυντή της.
Επιπλέον, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη το πρόγραμμα δήθεν «ανασυγκρότησης» του ΟΣΕ που είχε εξαγγείλει η προηγούμενη κυβέρνηση στις 12/8/2008, που οδηγούσε τελικά στη διάλυση και εκποίηση του οργανισμού και το οποίο μεταξύ άλλων προέβλεπε:
1.- Την ανεξαρτητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από 1/1/2009. Ήδη η εταιρεία παρουσιάζει ελλείμματα πάνω από 500 εκατ. €.
2.- Την κατάργηση δεκάδων δρομολογίων και την αύξηση των εισιτηρίων σε τρείς δόσεις, 30% η κάθε μία. Ήδη από 1/8/2009 τα εισιτήρια αυξήθηκαν πάνω από 100% ενώ πολλές πόλεις της περιφέρειας παρέλυσαν από την δραματική περικοπή των δρομολογίων.
3.- Την αποχώρηση (απόλυση) 3.000 σιδηροδρομικών βάσει του προγράμματος «μισθωτής εφεδρείας», τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων και των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων σ’αυτόν.
Επειδή το πρόσφατο κλείσιμο της ΠΑΘΕ στα Τέμπη λόγω κατολισθήσεων, αναδεικνύει πόσο σημαντικό μέσο είναι το τρένο και πόσο η ανάπτυξη του μπορεί να προσφέρει στην ελληνική οικονομία.
Επειδή η χώρα έχει όσο ποτέ ανάγκη από ένα ενιαίο, δημόσιο, ανασυγκροτημένο ΟΣΕ, που δεν θα λειτουργεί με πελατειακές σχέσεις, μακριά από σκανδαλώδεις συμβάσεις και θα υπηρετεί την ανάπτυξη της χώρας, με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου σιδηροδρομικού δικτύου.
                                
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

1.      Πότε και με ποια αξιοκρατικά κριτήρια θα τοποθετηθούν οι νέες Διοικήσεις και με ποιο σχέδιο θα εργαστούν ώστε να ανακόψουν τον κατήφορο και να συμβάλλουν στην αναβάθμιση ενός  σύγχρονου δημόσιου σιδηροδρόμου στη χώρα μας;
2.      Σκοπεύει η νέα κυβέρνηση να ακυρώσει τους απαράδεκτους και αντεργατικούς σχεδιασμούς της προηγούμενης κυβέρνησης για το μέλλον του ομίλου ΟΣΕ, την προοπτική των δρομολογίων και το μέλλον των εργαζομένων στον Οργανισμό;
3.      Ειδικότερα, σκοπεύει η νέα κυβέρνηση να ακυρώσει τις περικοπές σιδηροδρομικών δρομολογίων και τις αυξήσεις έως 100% των εισιτηρίων που αποφάσισε η προηγούμενη κυβέρνηση;
4.      Προτίθενται να πάρουν μέτρα και με ποιο χρονοδιάγραμμα, για την αύξηση του μεταφορικού μεριδίου του τρένου στις χερσαίες μεταφορές;
5.      Πως μπορούν να μιλάνε για «πράσινη» ανάπτυξη αν δεν δώσουν προτεραιότητα σε ένα σύγχρονο, δημόσιο, παραγωγικό και αναβαθμισμένο ενιαίο ΟΣΕ; Σκοπεύουν να προασπίσουν τον πλήρη δημόσιο έλεγχο του ΟΣΕ και ένα νέο σύγχρονο σχέδιο ανασυγκρότησης  του ΟΣΕ με ένα νέο επενδυτικό και αναπτυξιακό πρόγραμμα;

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η γιαγιά η Φωτεινή

Η γιαγιά η Φωτεινή απ  τη Μικρά Ασία, στα τελευταία χάθηκε μέσα στη φαντασία. Και πάλι πίσω ήθελε να πάει στην πατρίδα κι όλο μου τραγούδαγε για τόσα που δεν είδα. Κοιμήσου τώρα Φωτεινή εκεί που ήσουν πήγα και όσα δεν τα έζησα στα μάτια σου τα είδα. Αρχόντισσα η Φωτεινή, σαν ήρθε στην Ελλάδα, ολημερίς μου μίλαγε για την Απολλωνιάδα. Κι έλεγα πως ταξίδευα μικρό παιδί στη λίμνη, με καπετάνιο τη γιαγιά και το παππού στη πρύμνη.

Το τραγούδι της «ΕΝΟΤΗΤΑΣ»

Χρόνια στα εργοστάσια πάνω στις μηχανές σίδερα και ιδρώτας η πραμάτεια μας, ηλεκτρολόγοι εφαρμοστές και λεβητοποιοί με τη σειρά μαζί με τα μεράκια μας Τώρα έφεδροι πρώτοι στη γραμμή στην ΕΝΟΤΗΤΑ είν΄ η δύναμη, όλοι μια γροθιά, πίσω αν δεν γυρνά ο εργάτης πάντα θα νικά. Στις αποθήκες στους σταθμούς επάνω στα κλειδιά να φύγει η ταχεία με ασφάλεια, χτες αποχαιρετήσαμε με δάκρυα το Στρατή είπε πως θα γυρίσει στην Αττάλεια. Τώρα έφεδροι πρώτοι στη γραμμή στην ΕΝΟΤΗΤΑ είν΄ η δύναμη, όλοι μια γροθιά, πίσω αν δεν γυρνά ο εργάτης πάντα θα νικά. Πάντα με χιόνια και βροχές το τρένο προχωρά χαράζει το ταξίδι μέσα στ΄ όνειρο, με ελεγκτές, με συνοδούς και μηχανοδηγούς νάχουνε τη ζωή τους πάντα όμηρο. Τώρα έφεδροι πρώτοι στη γραμμή στην ΕΝΟΤΗΤΑ είν΄ η δύναμη, όλοι μια γροθιά, πίσω αν δεν γυρνά ο εργάτης πάντα θα νικά.

Αυτή πλέον δεν είναι κυβέρνηση! Είναι ληστοσυμμορία!!!

Στην προκειμένη περίπτωση, τα παλληκάρια (Τσακαλώτος, Αλεξιάδης και ο αρχιμαφιόζος Σπίρτζης)   του καπετάν Αλέξη, με το ΦΕΚ 801/9.11.2015 διόρισαν το νέο Δ.Σ. της ΓΑΙΑΟΣΕ!!! Ποιόν διόρισαν Πρόεδρο ; Στη ΓΑΙΑΟΣΕ διόρισαν το ναυπηγό κ. Κων. Σταματάκη. Μάλλον την ετοιμάζουν για καθέλκυση! Ποιος είναι ο κ. Σταματάκης; Όπως μας ενημερώνουν οι συνάδελφοι από τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά: O K ων. Σταματάκης είναι συνδικαλιστής της ΠΑΣΚΕ, μέχρι λίγο αντιπρόεδρος του σωματείου ΤΡΙΑΙΝΑ του ναυπηγείου Σκαραμαγκά, στενότατος συνεργάτης του Βενιζέλου στην υπόθεση υποβρύχια και στην πώληση των ναυπηγείων από τους Γερμανούς στον άραβα Σαφά το 2010 (πρακτικά βουλής 21 – 22/9/2010). Στενός συνεργάτης του Προέδρου της ΓΣΕΕ Παναγόπουλου, με μεγάλη ευθύνη στη μεθοδευμένη πτώχευση (μαζί με τη ΓΣΕΕ) της μονάδας τροχαίου υλικού και του εκτοπισμού των εργαζομένων σε αυτήν. Ιδιαίτερα επιθετικός και προκλητικός σε αγωνιστές που πρόσκεινταν ειδικά στο Συνασπισμό και στο ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό...