
ΑΘΗΝΑ 25/2/2009
Σε ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννη Δραγασάκη προς το ΥΜΕ γιατί δεν λειτουργεί το σιδηροδρομικό δίκτυο της ανατολικής Πελοποννήσου, ο ΥΜΕ διαβίβασε στον βουλευτή έγγραφο της ΕΔΙΣΥ, όπου δίνονται οι ακόλουθες απαντήσεις:
1.- Το έργο «αναβάθμιση των υφιστάμενων σιδ. γραμμών Κορίνθου – Ανδρίτσας και Άργους – Ναυπλίου» δημοπρατήθηκε στις 14/1/2004 (;), η σύμβαση υπογράφηκε στις25/8/2004 και είχε συμβατικό χρόνο περαίωσης 40 μήνες (;;;) με κόστος 24.200.000€ χωρίς το ΦΠΑ.
Το έργο ολοκληρώθηκε στις 15/2/2008 (52 ημέρες αργότερα λόγω των πυρκαγιών του 2007).
ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ 15/2/2008 ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΓΡΑΜΜΗ
ΚΟΡΙΝΘΟΥ – ΑΝΔΡΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΑΡΓΟΥΣ – ΝΑΥΠΛΙΟΥ;
2.- Το έργο «συντήρηση των υφιστάμενων γραμμών Ανδρίτσας – Καλαμάτας και Λεύκτρου – Μεγαλόπολης» δημοπρατήθηκε στις 22/5/2002 και η σύμβαση υπογράφηκε στις 11/9/2003. Μετά την 1η συμπληρωματική σύμβαση (δεν μας είπαν πότε υπογράφηκε) για «πλήρη ανακαίνιση ολόκληρου του μήκους της γραμμής μεταξύ Ανδρίτσας – Καλαμάτας» το κόστος ανέβηκε στα 42.800.000€ με συμβατικό χρόνο περαίωσης τους 36 μήνες (;;;). Μέχρι σήμερα:
α. Το τμήμα Ανδρίτσα – Τρίπολη (λόγω πυρκαγιών) παραδόθηκε για χρήση από τον ανάδοχο στις 4/6/2008 (;;;)
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΑΚΟΜΗ;
β. Το επόμενο τμήμα Τρίπολης – Ζευγολατιό (λόγω πυρκαγιών) έχει ολοκληρωθεί κατά 95% και αναμένεται να δοθεί για χρήση εντός του Α! τριμήνου του 2009.
γ.- Το τελευταίο τμήμα μεταξύ Ζευγολατιού – Καλαμάτας αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Β! τριμήνου του 2009.
3.- Το έργο «ενίσχυση υφιστάμενης γέφυρας Σαφλά» δημοπρατήθηκε στις 6/2/2006 και υπογράφηκε η σύμβαση στις 26/6/2006 με κόστος 1.050.000€ και παρά τις πυρκαγιές ολοκληρώθηκε εντός της προθεσμίας στις 30/11/2008.
(Το έργο αυτό έγινε γιατί, μόλις το 2006 ανακάλυψαν ότι η υφιστάμενη γέφυρα δεν σήκωνε το βάρος των δηζελομηχανών που προορίζονταν για την Πελοπόννησο).
4.- Ένα ακόμη στοιχείο της καθυστέρησης είναι και οι «μικρές συμπληρωματικές εργασίες» που έπρεπε να γίνουν στα μηχανοστάσια των τερματικών σταθμών. Σήμερα είναι έτοιμα όλα και το μόνο που απομένει για να σφυρίξει το τρένο (σύμφωνα με την ΕΔΙΣΥ πάντα) είναι να συνδεθούν οι κτηριακές εγκαταστάσεις με τα (;;;) δίκτυα κοινής ωφελείας.
ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ΤΑ ΚΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΣΥΝΔΕΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ;
Το έγγραφο τελειώνει με την αναφορά ότι η λειτουργία του τμήματος μεταξύ Κορίνθου – Τρίπολης – Ζευγολατιού (και Άργους – Ναυπλίου) θα ξεκινήσει εντός του Α! τριμήνου του 2009, ενώ το υπόλοιπο τμήμα μεταξύ Ζευγολατιού – Καλαμάτας εντός του Β! τριμήνου του 2009.
ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΜΑΣ …
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΑΛΛΑ … ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ
Δεν τους πιστεύουμε ούτε τώρα. Θα τους παρακολουθούμε στενά. Το ζήτημα δεν λύνεται με την εθιμοτυπική δρομολόγηση τρένων μόνο και μόνο για να κάνουμε εγκαίνια και φιέστες.
Απαίτηση των κατοίκων της ανατολικής Πελοποννήσου την οποία στηρίζουμε απόλυτα, είναι:
1.- Πλήρη δρομολόγια στο ανατολικό σιδηροδρομικό δίκτυο που να εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων των νομών Κορίνθου, Αργολίδας, Αρκαδίας και Μεσσηνίας.
2.- Άνοιγμα των Σταθμών.
3.- Προσλήψεις προσωπικού για να στελεχώσουν τους Σταθμούς και τα Μηχανοστάσια.
4.- Φθηνό (επιδοτούμενο από το Δημόσιο) εισιτήριο.
5.- Σύνδεση με τα λιμάνια Κορίνθου, Ναυπλίου και Καλαμάτας.
6.- Χάραξη νέας γραμμής προς Σπάρτη και Μονεμβασία.
ΣΥΡΙΖΑ/ΟΣΕ
ΣΥΡΙΖΑ/ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
ΣΥΡΙΖΑ/ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΣΥΡΙΖΑ/ΑΡΚΑΔΙΑΣ
ΣΥΡΙΖΑ/ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου