Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Να πέσουν τώρα οι τόνοι γιατί έχουμε Συλλογική Σύμβαση να υπογράψουμε!!! Όπως και τώρα που συζητάμε για τη ΣΣΕ και όχι για την ιδιωτικοποίηση!!!



Το Μάρτη του 2005 υπογράφτηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ. Στεφανόπουλο μετά από εισήγηση των Υπουργών της Ν.Δ., Αλογοσκούφη και Λιάπη το Π.Δ. 41/2005 (ΦΕΚ 60/7.3.2005) με τίτλο «Εναρμόνιση της Ελληνικής νομοθεσίας με τις οδηγίες 91/440, 95/18, 2001/12, 2001/13 και 2001/14 για την ανάπτυξη των κοινοτικών σιδηροδρόμων, τις άδειες σε σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, την κατανομή της χωρητικότητας των  σιδηροδορμικών υποδομών και τις χρεώσεις για τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής και την πιστοποίηση της σιδηροδρομικής ασφάλειας».

Όπως καταλαβαίνετε από τον τίτλο και μόνο, πρόκειται για το πιο σημαντικό κείμενο που έχει εκδοθεί για το σιδηρόδρομο!!!

Το σ.κ. προσπάθησε να αντιδράσει στη λαίλαπα αυτή, αλλά με το γνωστό τρόπο που αντιδράει βάσει των συσχετισμών που δρουν σε αυτό και βάσει του ρεφορμιστικού τρόπου που λειτουργεί. Ειδικά την εποχή εκείνη ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ καλλιεργούσαν έντονα την αντίληψη ότι η «παντοδύναμη» Ε.Ε. επιβάλλει αυτές τις συγκεκριμένες πολιτικές για το σιδηρόδρομο, άρα οι όποιοι αγώνες ήταν λίγο πολύ χαμένοι. Παρόλα αυτά ο κ. Λιάπης κάτω από την πίεση που του ασκήθηκε από την Αριστερά δήλωσε ότι η πολυδιάσπαση του σιδηροδρόμου σε θυγατρικές δεν ήταν ευρωπαϊκή κατεύθυνση αλλά πολιτική επιλογή της κυβέρνησης!!!

Τα αναφέρω όλα αυτά για να επισημάνω την λάθος επιλογή που έκανε τότε το σ.κ. και να τη συνδέσω με το σήμερα. Τότε αμέσως μετά την υπογραφή του Π.Δ. 41/2005 και επειδή εκκρεμούσε η διαπραγμάτευση για την υπογραφή ΣΣΕ για το 2005 το σ.κ. έκανε την επιλογή: να πέσουν οι αγωνιστικοί τόνοι για το Π.Δ. ώστε να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση για τη ΣΣΕ!!!

Αυτός ο ρεφορμιστικός και τυχοδιωκτικός στόχος παρέσυρε κι εμένα, παρόλο που δεν συμφωνούσα. Αυτό προσπάθησα να διορθώσω από το 2007 και μετά όταν συμμετείχα στο Προεδρείο της ΠΟΣ αλλά ήταν μάλλον αργά.

Όποιος ανατρέξει σε κείμενα (δεν έχει σημασία ποιανού) της εποχής εκείνης, θα διαπιστώσει συνθήματα ταυτόσημα με του σήμερα, όπως: διασφάλιση εργασιακών σχέσεων μέσω ΣΣΕ!!!

Τότε οι εργοδότες μας έδιναν αύξηση 60 ευρώ και παλεύαμε για αύξηση 70 ευρώ. Αλλά για αναρωτηθείτε, όταν δεν παλεύεις για να ηττηθούν τα Π.Δ., οι πολιτικές και τα κόμματα που κυβερνάνε και παλεύεις απλά και μόνο για να υπογράφεις ΣΣΕ που καταλήγεις;

Καταλήγεις σε σιδηροδρομικούς (όσους δεν πρόλαβαν να συνταξιοδοτούν, αλλά κι αυτοί θα την πληρώσουν) χωρίς ουσιαστικά εργασιακές σχέσεις, χωρίς ωράριο, χωρίς εργασιακή ασφάλεια, με μισθούς κατακρεουργημένους, με ασφαλιστικά δικαιώματα διαλυμμένα και με εργασιακό μέλλον αβέβαιο αφού ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ ιδιωτικοποιούνται και ο ΟΣΕ συρρικνώνεται!!!

Λοιπόν; Σωστά πορευτήκαμε;

Πρέπει να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα για να δούμε αν πορευόμαστε σωστά και σήμερα που βρισκόμαστε στην ίδια απόφαση.

Οι τρείς μεγάλες  παρατάξεις (ΠΑΣΚ. ΔΑΚΕ, ΔΙΚΤΥΟ) της ΠΟΣ για διαφορετικούς λόγους η κάθε μία, έχει εμπλέξει από πέρυσι τη διαπραγμάτευση για τη ΣΣΕ 2015 με τον αγώνα για την αποτροπή των ιδιωτικοποιήσεων. Όποτε κάνουμε μία συνάντηση να μιλήσουμε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή για την ΕΕΣΣΤΥ, θα πεταχτεί κάποιος και θα πει για κάποιο επίδομα η για κάποιο αίτημα!!! Όποτε στέλνουμε κάποιο έγγραφο, οι τρείς γραμμές είναι για την ιδιωτικοποίηση και οι τρείς σελίδες για τη ΣΣΕ!!! Σε κάθε συνεδρίαση της Διοίκησης της ΠΟΣ, ζητάω να τοποθετηθούν ξεκάθαρα και δεν παίρνω απάντηση από κανέναν από τους τρείς. Γι αυτό θα ξαναρωτήσω δημόσια αυτή τη φορά και θα περιμένω δημόσια απάντηση:

Είναι στόχος του σ.κ. η αποτροπή των ιδιωτικοποιήσεων ή έχουμε παραδοθεί;
Θα κάτσουμε να σχεδιάσουμε την επίθεση μας όσο είναι καιρός, στέλνοντας μήνυμα στην κυβέρνηση αλλά και σε κάθε επίδοξο αγοραστή;

Σε ότι αφορά το επιχείρημα ότι, μέσα από τη ΣΣΕ θα κατοχυρωθούν δικαιώματα εργαζομένων καλό είναι να σταματήσει να λέγεται έστω και ως αστείο. Όποια επιχείρηση ιδιωτικοποιείται, στη σύμβαση πώλησης συμπεριλαμβάνονται ΟΛΑ μα ΟΛΑ και αυτή υπερισχύει των πάντων. Αυτό είναι το ένα . Το άλλο είναι ότι άσχετα με ότι γράφουν οι ΣΣΕ, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με τα μνημονιακά και νεοφιλελεύθερα νομοθετήματα της, καταργεί οποιοδήποτε ζήτημα την ενοχλεί και περιλαμβάνεται στις ΣΣΕ μετατρέποντας τις σε κενό γράμμα.

Άρα πιο ουσιαστικό είναι να στρέψουμε την πάλη μας στην ουσιαστική ήττα της πολιτικής της κυβέρνησης και αυτή η ήττα θα προέλθει αν αποτραπούν οι ιδιωτικοποιήσεις του σιδηροδρόμου.











Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το τραγούδι της «ΕΝΟΤΗΤΑΣ»

Χρόνια στα εργοστάσια πάνω στις μηχανές σίδερα και ιδρώτας η πραμάτεια μας, ηλεκτρολόγοι εφαρμοστές και λεβητοποιοί με τη σειρά μαζί με τα μεράκια μας Τώρα έφεδροι πρώτοι στη γραμμή στην ΕΝΟΤΗΤΑ είν΄ η δύναμη, όλοι μια γροθιά, πίσω αν δεν γυρνά ο εργάτης πάντα θα νικά. Στις αποθήκες στους σταθμούς επάνω στα κλειδιά να φύγει η ταχεία με ασφάλεια, χτες αποχαιρετήσαμε με δάκρυα το Στρατή είπε πως θα γυρίσει στην Αττάλεια. Τώρα έφεδροι πρώτοι στη γραμμή στην ΕΝΟΤΗΤΑ είν΄ η δύναμη, όλοι μια γροθιά, πίσω αν δεν γυρνά ο εργάτης πάντα θα νικά. Πάντα με χιόνια και βροχές το τρένο προχωρά χαράζει το ταξίδι μέσα στ΄ όνειρο, με ελεγκτές, με συνοδούς και μηχανοδηγούς νάχουνε τη ζωή τους πάντα όμηρο. Τώρα έφεδροι πρώτοι στη γραμμή στην ΕΝΟΤΗΤΑ είν΄ η δύναμη, όλοι μια γροθιά, πίσω αν δεν γυρνά ο εργάτης πάντα θα νικά.

ΠΑΣΟΚ - ΛΑΟΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ!!!

Active Member - Ο βλάκας με τα χίλια πρόσωπα